سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :39
  • بازدید دیروز :133
  • کل بازدید :568654
  • تعداد کل یاد داشت ها : 204
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 4:12 ص

کلید بی تدبیری





      

جلیلی





      

عارف و زنشاردوغان و زنش





      

استاد حیدر رحیم پور ازغدی

نامه استاد حیدر رحیم پور به رئیس جمهور آینده

باسمه تعالی

آقای رئیس جمهور
 
فقیهان گویند اگر پاکیزه‌ترین و حلال‌ترین غذاها را در ظرف نجسی بریزند، غذا نجس و خوردنش حرام می‌گردد و پزشکان گویند اگر شفابخش‌ترین داروها را در ظرف مسمومی بریزند، داروی شفابخش آدم می‌کشد. و من بارها نوشته‌ام: اگر در این ساختار اجراء و با این ادارات حتی خامنه‌‌ای فقیهِ انقلابی مکتب شناس هم اجراء را به عهده بگیرند به تمدنی که غدیر می‌طلبید نمی‌رسند. تاریخ اسلام ادعای مرا گواهی می‌دهد که پس از تبدیل آیین ولایت به خلافت با آن همه پاکی شیخین در اجراء و آن همه فتوحات اسلامی هنوز بیش از سی سال از رحلت پیامبر نگذشته بود و ساختاری پا نگرفته بود که به آسانی بییرون کشیدن انگشتری از انگشت، چهارمین خلیفه منتصبِ پیامبر و منتخب مردم و امت را معزول و برای همیشه خلافت را تبدیل به سلطنت کردند و با به انگشت کشیدن انگشتری دیگر اعرابی را بر تخت سلطنت و به جای خلفای راشدین نشاندند. اعرابی را که قرآن آنان را «اشد کفراً و نفاقاً» می‌شناساند و شما کفر و نفاق فرزندانشان را امروز با مسلمانان به آشکارا می‌بینید. دیروز هند بانوی ابوسفیان (نماینده صهیونیزم روز)، حمزه پاسدار اسلام را با به کار گیری تروریستی می‌کشد و قلب او را از سینه بیرون و به دندان می‌کشد و امروز فرزندان آنها با قلب سرباز مرزبان اسلام این کار را می‌کند و خاخام‌های وهابی آخوند نما، چنین جنایتی را عبادت و پاداش جانی را بهشت می‌دانند! همه این مصائب را ساختار تمدن و مدیریت وارداتی پدید آورده است که سوغات مدیریت وهابیان و ساختار تمدنی است که غرب برای آنها آفریده است. همه مسلمانان را تکفیر کنید و آنان را بکشید و به کفار «مؤلفه القلوب» بدهید تا دوستان شما باشند. از این سو شما دیدید که با اجراء یک حکم الهی یعنی «پذیرش از اعلم و اتقای امت» ملت ایران در لحظه چه تمدنی را در جهان آفرید.
به جان سخن پردازم تا کشورهای اسلامی به فرمان غدیر، اعلم و اتقای امت را به امیری برنگزینند هر چه بیشتر خون نثار کنند گرفتاری‌هایشان بیشتر گردد. نیروی اجرائی ایران هم هرچند دموکراتیک‌تر گردد، با ساختار اداری و اجرائی که داریم توان آفرینش «حماسه اقتصادی» را ندارد. آری این قبول که ملت ما با پذیرش فرمان غدیر در گزینش رهبر به جایی رسیده‌اند که حفظ مرزهای کشور و حماسه‌سازی‌های سیاست‌شان جاودان گردیده، لیکن با این ادارات که اروپایی‌ها در دوران قجرها و پهلوی اول برایمان ساخته‌اند و آمریکایی‌ها در دوران پهلوی دوم بدان پرداخته‌اند، تجربه‌های 33 ساله نشان می‌دهند که ملت ما اگر هم جان را فدا کنند تا ساختار اجراء دگرگون نشود همیشه رنج از ما  گنج از دشمنان ماست. زیرا که داروی شفابخشی که در ظرف مسموم ریخته شود آدم کش گردد. مگر خانه‌سازی دولت برای مردم کم خدمتی بود؟ پس چرا ساختن خانه‌ها که به اتمام رسید قیمت خانه‌های شهر دو برابر و اجاره بها سه برابر شد؟! زیرا که ادارات به گونه‌ای طرح را در مشهد ما اجراء کردند که فاصله خوابگاه تا محل کار فرسنگ‌ها باشد و مردم عطاء خانه‌سازها را به لقاء خانه‌ها ببخشند و به خانه‌های شهری برگردند!
آری عزیزان تا ساختار ادارات‌مان و اجراء احکام غدیری نگردد هر چند که بکوشیم و فداکاری کنیم زحمت کار با امت باشد و راحت و نعمت با گردانندگان وال استریت. و سوگند به خدا که با این ساختار اداری هر چند که بکوشیم به مدینه فاضله نرسیم زیرا مدینه فاضله را فلسفه بشری ساخته است و تمدن غدیری سخن دیگری گوید و راه دیگری را نشان دهد. از این رو من به کسی رأی می‌دهم که آغازین حرکتش دگرگونی ساختار اجراء و اصلاح ادارات باشد و از دو قوه دیگر تقاضا دارم که رئیس جمهور آینده را در انجام این مهمِ حیاتی یاری فرمایند.
و چنانچه پیشتر نوشته‌ام رئیس جمهور آینده برای مچ‌گیری کارشکنان در ادارات در رشته تولید، می‌تواند در نخستین روز مدیریت اداره‌ای را در جوار خود بیافریند که هر کس به رشته تولید همت گمارد چون کشورهای پیشرفته تقاضا و همه امکانات خود را به آن اداره گزارش دهد و آن اداره دلیل موافقت و مخالفت ادارات زیر مجموعه را بررسی کند تا ادارات نتوانند با تأسیس کارخانه‌ای به بهاء اندکی به مدت هشت سال مخالفت کنند و در این مدت 560 میلیون دلار از آن تولید به ایران صادر شود و حکومت به مهندسان بیکار گشته‌ی آن رشته، بیمه بیکاری مرحمت فرماید و آنگاه که مدیریت‌ها هم خواستار تولید آن کارخانه شوند، خارجیان به آنها بگویند بیهوده و بیش از این خودآزاری نکنید، زیرا ما در ادارات عواملی داریم و در مقامات دوستانی که به شما اجازه رقابت با ما را نمی‌دهند. 
فقط رئیس جمهوری توان ایجاد تمدن غدیری را دارد که در لحظه انتخاب به تجدید ساختار ادارات و شیوه‌های اجراء بپردازد و ما به چنین رئیس جمهوری رأی خواهیم داد. 
ولا حول و لا قوه الا بالله




      
ضعف‌های تبلیغاتی دکتر سعید جلیلی!

 

سایت ایران پی ان نوشت :شاید اغلب کسانی که سنین جوانی را با آغاز انقلاب و شکل‌گیری جمهوری اسلامی پشت سر گذاشتند و در واقع با روند انقلاب بزرگ شده و همه شخصیت‌ها و جریان‌های آن را به خوبی می‌شناسند، هنوز این کلام و صدای امام خمینی‌(ره) در گوششان طنین‌انداز باشد که در شدیدترین ایام جنگ ‌فرمود: «سلاح تبلیغات برّنده‌تر از سلاح جنگ است».

شخصیت ذاتی، اخلاق، اعتقادات، سطح علمی، تبحر، مدیریت، برنامه و بالاخره مواضع سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری یک اصل است، ولی «تبلیغات» اصل دیگری است که در عرصه‌ی رقابت برای جذب آرای بیشتر، بر همه‌ی ویژگی‌های شخصی غلبه می‌یابد.

تبلیغات [چه برای کالا باشد و چه برای افراد]، می‌تواند بدترین را بهترین جلوه دهد، تا آنجا که اذهان عمومی، آن هم به نام و زیر پرچم اسلام، به جلاد سخیف و بدمستی چون یزید، امیرالمؤمنین بگویند و سر امام حسین علیه‌السلام را به عنوان خروج یافته از دین، از بدنش جدا کنند.

در بررسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردهای تبلیغاتی آقای دکتر سعید جلیلی در رقابت‌های انتخاباتی، ضعف‌های بزرگی دیده می‌شود که با اصول تبلیغات امروزی سازگاری ندارد و ممکن است امواج تبلیغاتی روش‌های دیگر بر او غلبه یابند.

ذیلاً به برخی از ضعف‌های تبلیغاتی ایشان اشاره می‌گردد:

الف – دکتر جلیلی هیچ حرصی برای به دست آوردن این پست و جایگاه از خود نشان نمی‌دهد.

از همان اول هم حرصی نداشت و انصافاً می‌توان یقین کرد که صرفاً به حسب تکلیف و اصرار دیگران به میدان آمده است.

بدیهی است کسانی که اعتقاد راسخ‌تری به معاد دارند، ترس و واهمه‌ی بیشتری از پذیرش مسئولیت‌های کلان دارند و با اعماق وجود از خدا می‌خواهند که این تکلیف از دوش‌شان برداشته شود.

 سخنان وی رنگ و بوی شعاری ندارد و شعارهایش نیز چون بر اساس یک منطق مدیریتی است، جوّی ایجاد نمی‌کند.

ب – دکتر جلیلی «شعار» نمی‌دهد و حال آن که موج تبلیغاتی بر اساس «شعار» شکل گرفته و گاه اوج می‌یابد. سخنان وی رنگ و بوی شعاری ندارد و شعارهایش نیز چون بر اساس یک منطق مدیریتی است، جوّی ایجاد نمی‌کند.

مثلاً وقتی درباره‌ی نقش جوانان در دولت از او سؤال می‌شود، زود نمی‌گوید: بله، گفتمان من جوانانه است، نگاه من جوانانه است، رویکرد من به جوان است، اصلاً مملکت و اول و آخرش را به جوانان می‌سپارم و ...، بلکه سؤال را جدی قلمداد کرده و منطقی پاسخ داده و می‌گوید: «بستگی به شرایطش دارد»، خوب این که نشد شعار تبلیغاتی!

 

جلیلی «دروغ» نمی‌گوید، در حالی که امروزه «دروغ»، یکی از شاخصه‌های اصلی هرگونه تبلیغی است.

پ – جلیلی «دروغ» نمی‌گوید، در حالی که امروزه «دروغ»، یکی از شاخصه‌های اصلی هرگونه تبلیغی است.

بدیهی است که خداترسی و تقوا که مانع از دروغ می‌شود، دست انسان را می‌بندد و شاید سبب عقب افتادن از رقبایی شود که از هیچ دروغی برای پیش افتادن باکی ندارند.

وی هم چنین دروغ‌های شایع شده‌ای که ممکن است به نفعش تمام شود را تکذیب می‌کند.

مثلاً به صراحت می‌گوید: شایعاتی مبنی بر این که در مذاکره با خانم اشتون و تهدید به جنگ پای مصنوعی‌ام را روی میز گذاشتم – یا این که من حافظ قرآن هستم – یا نامزد مورد نظر مقام معظم رهبری هستم و یا نماینده دولت احمدی‌نژاد در انتخابات هستم را تکذیب می‌کنم.

ت – دکتر جلیلی با توجه به این که برای تبلیغات خود، نه از بیت‌المال سوء استفاده می‌کند و نه متکی و وامدار به سرمایه‌های کلان مشتبه به حرام است، از امکانات وسیع برای گسترش تبلیغات برخوردار نمی‌باشد.

 دکتر جلیلی وعده نمی‌دهد، در حالی که اغلب شعارهای بیشتر نامزدها، مبتنی بر وعده است

ث – دکتر جلیلی وعده نمی‌دهد، در حالی که اغلب شعارهای بیشتر نامزدها، مبتنی بر وعده است.

من چنین می‌کنم – من چنان می‌کنم و...؛

وی مخالف روش‌های پوپولیستی مبتنی بر برجسته نمودن مشکلات مردم و بازگشت دادن آنها به خودشان و وعده تو خالی بر اساس آنهاست.

وی کتاب و رساله مبتنی بر برنامه‌ها و وعده‌های خوشحال کننده ارائه نمی‌دهد، بلکه می‌گوید: برنامه قبلاً در اسناد بالادستی تدوین شده است و ما باید آن را خوب اجرا کنیم.

خب، این سخن بسیار درست، صادقانه و منطبق با واقعیت است، اما اذهان عمومی را عادت داده‌اند که مرتب وعده بشنوند.

دکتر جلیلی وابستگی به اسم‌ها و جناح‌های مطرح مانند: اصولگرا، اصلاح طلب و ... ندارد و با آنها لابی قدرت و ثروت ندارد

ج – دکتر جلیلی وابستگی به اسم‌ها و جناح‌های مطرح مانند: اصولگرا، اصلاح طلب و ... ندارد و با آنها لابی قدرت و ثروت ندارد، همین امر مانع از صف‌بندی حزبی، شعارهای جناحی و جنجال آفرین می‌گردد که تبلیغات را ضعیف می‌کند.

چ – دکتر جلیلی برای طرح خود، روی تخریب دیگران و نیز سیاه نمایی تمامی دستاوردهای گذشته و نیز ایجاد تنفر، دلزدگی و القای ناامیدی و نگرانی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

امروزه تخریب دولت احمدی‌نژاد، لجن‌پراکنی و سیاه‌نمایی در مورد هر امتیازی که این دولت نسبت به دول گذشته داشت و منفی نشان دادن پیشرفت‌های کلان داخلی و بین‌المللی، انداختن همه مشکلات به گردن دولت و مشکل نشان دادن همه دستاوردهای این ملت در این دوره، مُد شده است؛ اما وی علاقه‌ای ندارد که حتی پیشرفت‌های هسته‌ای، نانوتکنولوژی، دارو سازی، شهرسازی، آبادانی روستاها، صنایع هوا – فضا، ارتباطات، داروسازی و ... را به هر بهانه‌ای منفی نشان دهد و هیچ نگران نیست که بگویند لابد نماینده دولت است و یا شبیه به احمدی‌نژاد است؛

او معتقد است که آن چه شده باید حفظ شود، تداوم یابد و نیز با برطرف کردن نقاط ضعفش تکمیل شود.

دکتر جلیلی نه به دشمنان خارجی چراغ سبز نشان می‌دهد و نه به دورغ می‌گوید که روابط خارجی در اختیار من است و نه شعار می‌دهد که روابط با امریکا را بهبود می‌بخشم و دلار ارزان می‌شود...

د – دکتر جلیلی نه به دشمنان خارجی چراغ سبز نشان می‌دهد و نه به دورغ می‌گوید که روابط خارجی در اختیار من است و نه شعار می‌دهد که روابط با امریکا را بهبود می‌بخشم و دلار ارزان می‌شود و نه کلید رفع مشکلات را از جیبش بیرون می‌آورد و نه ....، و اینها همه ضعف‌های تبلیغاتی است.

هر چند که تبلیغات به متد نوین روز متکی بر فریب و مبتنی بر جوّسازی و وعده است. اما در نگاه اسلام، تبلیغات یک اصل است، حتی انبیای کرام (ع) برای تبلیغ و ابلاغ آمده‌اند «ما لکم الا البلاغ»، منتهی تبلیغ صحیح باید بر اساس حقایق، واقعیات، صداقت و در راستای آگاهی بخشی و روشنگری باشد.

 

ادامه مطلب...



      

پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن گفت: آقای روحانی با این سخنان به دنبال فرافکنی است و می خواهد گناه خود را به گردن دیگران بیندازند.

حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن در گفت‌وگو با رجانیوز در واکنش به سخنان شب گذشته حسن روحانی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت: یادم هست که مصطفی بر اثر تعلیق غنی سازی که در زمان این آقایان اتفاق افتاد مانند یک گل پژمرده شده بود، وقتی از او جریان را پرسیدم گفت که بابا در سایت‌های هسته‌ای را بسته و مهر و موم کردند، تلویزیون‌های مدار بسته تعبیه کردند و ما جرات نمی‌کنیم از جلوی سایت‌های هسته‌ای رد شویم.

ادامه مطلب...



      

به گزارش سایت حیات طیبه، در حاشی? دیدار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دکتر جلیلی، یک خبرنگار از وی پرسید: درست است که شما نمایند? دولتید؟
 
دکتر جلیلی پاسخ داد: خیر؛ صددرصد تکذیب می‌کنم.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع نمایندگان مجلس نیز و در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان برای شفاف‌سازی مرز خود با جریان انحراف گفت: در واقع دولت نهم و دهم هرجا که موفقیتی داشتند، حاصل پایبندی آنها به گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت بود و هرجا هم که نقط? ضعف و مسائلی داشتند، نتیج? فاصله گرفتن آنها از این گفتمان بود.





      

آیت الله مهدوی کنی یکبار از آقای جلیلی پرسیدند که شما که علاوه بر دورس دانشگاهی فقه و اصول خواندید، آیا این فقه اصول خواندن برای شما مفید بود؟ سعید جلیلی در پاسخ به آیت الله مهدوی گفتند: خواندن این درس ها...

به گزارش صابرنیوز، حجت الاسلام پناهیان در همایش سعید که در قم برگزار شده بود، به ذکر خاطره ای جالب از سعید جلیلی پرداخت، که در ادامه تقدیم می گردد:
 
پناهیان این گونه بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی یکبار از آقای جلیلی پرسیدند که شما که علاوه بر دورس دانشگاهی فقه و اصول خواندید، آیا این فقه اصول خواندن برای شما مفید بود؟
 
پناهیان افزود:سعید جلیلی در پاسخ به آیت الله مهدوی گفتند: خواندن این درس ها برای بنده فایده بسیار فراوانی داشت، اما کمتر فایده آن این بود که این مطلب را به خوبی فهمیدم که حوزه علوم دینی یک حوزه کاملا تخصصی است و نظر دادن در این حوزه کار بسیار سختی است و به جز متخصصین در این حوزه دین کسی نمی تواند در این موضوع نظر دهد.
 
پناهیان گفت: بنده از این نوع نگاه آقای جلیلی به مباحث دینی این نتیجه را می گیرم که ایشان برخلاف برخی از افراد که بدون داشتن هیچ گونه تخصصی در عمیق ترین مسائل دین ورود پیدا می کنند و تئوری پردازی در حوزه دین می پردازند، ایشان ضمن اینکه فهم خوبی از مسائل دینی و حوزوی دارند، ورود به این موضوعات را بر عده متخصصین می دانند و این موضوع تواضع ایشان ونوع نگاه درست ایشان را نشان می دهد.





      

طنز- م.ر.سیخونکچی

 

خبرنگار: سلام. خوشحالم ازاینکه تونستم تو ستاد شما حضور پیدا کنم و ممنون که وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید. می‌خواستم بفرمایید که برنامه شما برای اصلاح اقتصاد کشور چیست؟

نامزد: یعنی بگم چند روزه اقتصاد رو درست می‌کنم؟

خبرنگار: نه، منظورم برنامه اقتصادی شما بود.

نامزد: خب این یعنی اینکه چند روزه اقتصاد رو درست میکنم دیگه، مگه به همین نمیگن برنامه؟!

خبرنگار: نه... برنامه یعنی راهکارهای شما برای حل مشکلاتن اقتصادی.

نامزد: اِ... زرنگی، چطور بقیه همینطور دارن عدد تخیلی میدن اما به من که میرسه میگی برنامه یه چیز دیگه‌اس... اصلا من نمی‌خوام!

خبرنگار: راستش... خب باشه، شما بفرمایید!

نامزد: راستش ما با مشاوران اقتصادی که حساب کردیم دیدیم 27 روزه می‌تونیم مشکلات اقتصادی رو حل کنیم.

خبرنگار: چرا 27 روز؟

نامزد: زیاده؟ خب... 25 روز!

خبرنگار: 25 روز رو که یکی دیگه از نامزدها گفتن.

نامزد: اِ... یعنی 25 روز رو قبلا یکی دیگه برداشته؟! ای بابا... من که سر صف بودم!

خبرنگار: خب پس شما یه فکر ی بکنید و بعد از مشورت با تیم اقتصادی‌تون یه برنامه جدید بدید.

نامزد: نه بابا... فکر نمی‌خواد که. خب 20 روزه حلش می‌کنیم.

خبرنگار: چی رو؟

نامزد: مشکلات اقتصادی رو دیگه.... الان که فکر کردم دیدم اگر صبح ها یک کم زودتر بیدار شم میتونم 20 روزه هم اقتصاد رو متحول کنم.

خبرنگار: فکر نمی‌کنید یک کم این عدد غیر واقعیه؟

نامزد: نه... چرا غیرواقعی؟ اتفاقا 20، عددیه که مردم ما از بچگی دوستش داشتن و دنبالش بودن و به دلشون می‌نشینه!

خبرنگار: این درست ولی منظورم اینه که بالاخره شاید حل مشکلات اقتصادی یک کم بیشتر طول بکشه.

نامزد: مثلا چقدر؟

خبرنگار: نمیدونم والا... شما نامزد شدید نه من!

نامزد: حالا تو هم یه چیزی بگو دیگه!

خبرنگار: آخه نمیشه که... یعنی من نمیتونم روی آنتن حرفی بزنم!

 

نامزد: ای بابا... قِر نیا دیگه! زیر لفظی میخوای بلا؟ اومدی این دک و پز ستاد رو دیدی توهم برت داشته که تو هم یه چیزی گیرت بیاد دیگه، آره؟!

خبرنگار: این حرفا چیه آقا... آخه چی بگم والّا... مثلا حداقلش 45 روز...

نامزد: نه آقا چه خبره... شما خبرنگارا خیلی دندون گردید‌ها! اصلاً نه حرف من نه حرف تو، 30 روز خوبه؟!

خبرنگار: آقا شما چرا اینطور می‌کنید! به من چه اصلاً! شما باید برنامه بدید...

نامزد: پس اگه من قراره برنامه بدم هی چون و چرا نکن دیگه، بیا رو همون بیست روز توافق کنیم بره پی کارش! من سرم شلوغه، باید برای سایر حوزه‌ها هم برنامه بدم!

خبرنگار: من که کاره‌ای نیستم... اگر برنامه شما اینه، باشه من حرفی ندارم!

نامزد: خب مبارکه انشاالله... پس با اجازه تون من برم سراغ سایر حوزه ها.

*

نامزد: دوستان عدد پیشنهادی شون رو برای حل مشکلات فرهنگی اعلام کنند. 15 روز... یک، 15 روز... دو. 12 روز! این آقا میگه 12 روزه میتونیم مشکلات رو حل کنیم. کسی نظری نداره؟ خب 12 روز... یک، 12 روز... دو...

 

کد خبر:158742 -پایگاه رجانیوز





      
آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس:
رهبری فرمودند عده ای توقع دارند در احراز صلاحیت ها دخالت کنم؛ درحالیکه تشخیص را نمی شود
دستور داد/اینکه برخی به رهبری نامه بدهند که فردی را تایید و دیگری را تایید نکنید زیاده خواهی است

 

امام جمعه مشهد مقدس امروز در جمع طلاب مدرسه عالی نواب صفوی با بیان اینکه امروز حاکمیت حزب الله و نیروهای متدین در جامعه تثبیت و ارزش‌ها و معیارها روشن شده است اما در انتخابات پیش رو خطر عمیق دیگری وجود دارد گفت: فتنه 88 منجر به بصیرت افزایی مردم و نسل جوان شد هرچند یک اتفاق مصیبت بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی بود.

به گزارش رجانیوز، آیت الله علم الهدی فتنه 88 را یک تمرین سیاسی در جامعه دانست که نسل جوان را با مبادی انقلاب آشنا کرد و اظهار داشت: رشد و بلوغ سیاسی انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با انتخابات دهم متفاوت است و از این لحاظ یک امتیاز است اما خطرات دیگری متوجه جریان انقلاب است که در گذشته وجود نداشت.

ادامه مطلب...



      
<   <<   6   7      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ به ما هم سری بزنید