زظ

چندی پیش مصاحبه ای از فائزه هاشمی منتشر شد که وی در آن مدعی شده بود وضعیت زنان پیش از انقلاب از وضع امروز آنان بهتر بوده است !

 این ادعا تا آن اندازه گزاف بود که پنداشتیم شاید تحریفی در آن چه او گفته است در روزنامه ها و رسانه های غیرهمسو صورت گرفته باشد از این رو به متن کامل این مصاحبه مراجعه کردیم و دیدیم او بسیار فراتر از آن چه نقل گردید مدعی شده است !

نماینده نوشت، فائزه هاشمی در مصاحبه با الشرق الاوسط می گوید :  روندی که در 35 سال بعد از انقلاب ایران در حوزه زنان طی شده است به نظر من روندی یک دست و با شیب صعودی بسیار کند و نامتناسب با فعالیت زنان بوده است.
 
وی ادامه داد : به نظر من از نظر سیاسی با توجه به آمار موجود و همچنین با توجه به شرایط زمانی که مربوط به 35 سال قبل است، وضعیت بهتری نسبت به هم اکنون داشت. اگر آن موقع دو وزیر زن (وزیر آموزش و پرورش و وزیر مشاور در امور زنان) داشتیم در شرایط فعلی باید چند برابر آن زمان باشد که یک وزیر زن هم نداریم. همینطور به صورت نسبی و درصدی، تعداد زنان نماینده آن زمان در مجلس ملی و سنا قابل توجه تر از شرایط فعلی بوده است. یعنی اگر جهانی شدن و بهبود وضعیت زنان در این بیش از سه دهه را اضافه کنیم، مشاهده می شود در بخش مشارکت سیاسی زنان خیلی عقب مانده ایم.
 
می توان با توجه به آمار و ارقام موجود به سخنان و ادعاهای فائزه هاشمی پاسخ گفت و کذب سخنان وی را عیان ساخت چنان چه بسیاری به این مسئله پرداخته و پاسخ گفته اند.
 
می توان به سوابق نه چندان روشن فائزه هاشمی در این زمینه اشاره کرد و نوشت که او خود را یک فمنیست می داند و از این منظر به نقد سخنان فائزه هاشمی نشست .
 
کوتاه سخن این که می توان از ابعاد مختلفی به این سخنان که در مصاحبه با یک نشریه خارجی با رویکردی مشخص نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی بیان شده است پرداخت ولی آن چه که تاکنون مغفول مانده است سخنان و پاسخ خود فائزه هاشمی به ادعاهای امروز خود است .