چه تضمینی هست که جلیلی مثل احمدی نژاد منحرف نشود؟جواب از روانبخش عضو مرکزی جبهه پایداری

 

 

دیروز آقای روانبخش به حمایت از دکتر جلیلی اومده بود شهرمون منم آخر جلسه رفتم  ازش دو تا سوال پرسیدم :
2-چه تضمینی هست که دکتر جلیلی مثل احمدی نژاد منحرف نشه؟
آقای روانبخش هم خیلی منطقی جواب داد:(مضمون به نقل از خودم!)"هیچ تضمینی نیست ، منتها ما اصلح را انتخاب میکنیم تا ضریب خطا برای انحراف کمتر باشد."


به نظرم خیلی جوابشون منطقی بود چون از آینده ی هیچ کس خبر نداریم اما با اطلاعات فعلی طبق وظیفه شرعی باید بهترین فردی که می توانیم انتخاب کنیم؛ مثلا در دور قبل از بین گزینه های موجود می توانستیم آقای موسوی را انتخاب کنیم که کشور را دودستی تقدیم آمریکا می کرد یا احمدی نژاد را انتخاب میکردیم که کم کم منحرف می شد و نهایتا مانع بسیاری از پیشرفت ها را میشد!
درست است بین بد و بدتر داشتیم انتخاب میکردیم اما بلاخره اصلح آقای احمدی نژاد بود و ایشان بلاخره به قول آقای مصباح خیرالموجودین بود.پس الان نیز لازم نیست نگران آینده دکتر جلیلی باشیم.
 چون وقت کم بود پرسیدم 
1- مزیت آقای حداد عادل به آقای جلیلی چیست؟
ایشان چند عامل توضیح داد که من فقط با یکی قانع شدم
ایشان گفتند آقای حداد عادل برای ریاست مجلس مناسب هستند امازیرکی لازم برای مدیریت اجرایی کشور را ندارند.
گفتم به چه دلیل ؟
گفتند مثلا حدادعادل رفته با قالیباف ائتلاف کرده !!
خب  ایشان که سنخیتی با قالیباف ندارد نهایتا هم ائتلافشان شکست خورد ولی آقای قالیباف از این موضوع استفاده تبلیغاتی خودشان را کرد و گفت:(دقیق یادم نیست) دو تا از مشاوران مقام معظم رهبری با من همفکر هستند یا از من حمایت می  کنند یا...

ضمنا ایشان در سخنرانی شان نیز سخن دکتر ولایتی را نقد کردند و گفتند ایشان می گویند می خواهند با دنیا آشتی کنند...
با توجه به اینکه سال گذشته 120 کشور عضو عدم تعهد به ایران آمدند پس احتمالا دنیا از نظر ایشان آمریکا و آلمان وفرانسه و... هستند.
رهبر هم در سخنرانی 14 خرداد فرمودند :"بعضی با این تحلیل غلط که به دشمنان امتیاز بدهیم تا عصبانیت آنها را نسبت به خودمان کم کنیم، عملاً منافع آنها را بر منافع ملت ترجیح میدهند؛ این اشتباه است. عصبانیت آنهاناشى از این است که شما هستید، ناشى از این است که جمهورى اسلامى هست، ناشى از این است که امام در اذهان مردم و در برنامه‌هاى این کشور زنده است، ناشى از این است که روز 14 خرداد - روز رحلت امام - مردم در سرتاسر کشور به جوش و خروش مى‌آیند؛ عصبانیت آنها مربوط به این چیزها است. عصبانیت دشمن را باید با اقتدار ملى علاج و جبران کرد."