سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :73
  • بازدید دیروز :46
  • کل بازدید :568465
  • تعداد کل یاد داشت ها : 204
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 6:27 ع

موقعیت و وضعیت ماهواره "رصد" ماهواره ایرانی با قابلیت تصویربرداری که با موفقیت به فضا پرتاپ شده و اکنون در حال گردش در مدار زمین است را می توان به صورت آنلاین و لحظه به لحظه کنترل کرد.

طبق اطلاعاتی که پس از پرتاب ماهواره منتشر شد همه مراحل موشک به درستی عمل کرده و در نهایت ماهواره طبق برنامه زمان بندی از مرحله آخر موشک جدا شده و در مدار 260 کیلومتری زمین قرار گرفته است. مداری که رصد برای دو ماه در آن به حرکت خود ادامه خواهد داد.

رضا مظفری‌نیا رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز امروز اعلام کرد اولین تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات تله متری ماهواره رصد دریافت شده است. به گفته وی دریافت اطلاعات نشان می‌دهد که زیر سیستم‌ها در بهترین شرایط کاری مشغول به کار بوده و شرایط ماهواره بهتر از شرایط پیش بینی شده است.

با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی http://www.n2yo.com/?s=37675 می توان به صورت زنده آخرین روند حرکتی ماهواره "رصد" را مشاهده کرد.

برای اشنایی بیشتر با ماهواره رصد به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب...



      
دفتر مقام معظّم رهبری با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: بیانات، اخبار و مطالب موثق و قابل اعتماد در خصوص رهبر معظّم انقلاب فقط از طریق مجاری رسمی منتشر می شود. لذا از رسانه‌ها‌ انتظار می رود از نقل اخبار غیر موثق و غیر مستند جداً خودداری کنند.
متن اطلاعیه به این شرح است:
بسمه تعالی
با توجه به برخی اظهارات درخصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظّم رهبری مدظلّه‌العالی که حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راههای غیر موثق و غیر مستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است، ضمن تحذیر آقایان محترم از نقل این قبیل مطالب بی اساس، مؤکداً یادآوری می شود که اخبار مربوط به معظّم له صرفاً از مجاری رسمی انتشار می یابد و از رسانه ها (خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌ها و …) انتظار می رود از درج مطالبی که به شیوه های دیگر منتشر می شود، جداً خودداری کنند.





      

 در این مورد با سخنانی از رسول اکرم که به عنوان وصیت به ابوذر غفاری فرموده اند، سخن خود را زینت می دهیم، فرمود: " ای ابوذر! از آن بپرهیز که خیالات و آرزوها سبب شود که کار امروز را به فردا بیفکنی، زیرا تو متعلق به امروز و مال امروز هستی نه مال روزهای نیامده، در آنجا که کار مفید و لازم و خداپسندی می خواهی انجام دهی تأخیر و دفع الوقت را روا مدار، ای ابوذر! به عمرت بیشتر بخل بورز تا به مالت ".

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مطهری  , شرط موفقیت  ,


      

آیت‌الله مصباح یزدی از زبان آیت‌الله حاج‌شیخ عباس قوچانی،‌ می‌گفتند که عالم و عارف فقید مرحوم آیت الله العظمی بهجت در سن جوانی که حتی محاسنی نداشت، به کمالات رسید و دارای موت اختیاری بود.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : حوزه  ,


      

کسانی که فکر می کنند بدون مراجعه به روحانی از طریق رفتن به مسجد جمکران و گفتن برخی اذکار و اوراد و دم زدن از امام زمان (عج) به جایی می‌رسند، اینها با نظام قرآن و اهل بیت‌(ع) بیگانه‌اند

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : حوزه  ,


      

 

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اهمیت مسجد مقدس جمکران از توزیع گسترده لوح فشرده «ظهور نزدیک است» انتقاد کرد و گفت: توزیع گسترده این سی دی مشکوک است و دشمنان در پشت آن قرار دارند.

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : مستند به سوی ظهور  , حوزه  ,


      

رهبر انقلاب در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال 1390 شمسی، این سال را سال «جهاد اقتصادی» نام‌گذاری کردند. متن زیر یادداشتی است درباره نام سال 90.

رهبر معظم انقلاب سال 88 را به عنوان سال «اصلاح الگوی مصرف» معرفی کردند و سال 89 را نیز به عنوان سال «همت مضاعف، کار مضاعف». امسال نیز توسط ایشان، سال «جهاد اقتصادی» نام گرفت. به نظر بنده این امر نشان‌دهنده‌ی اهمیت و وزن اصلاحات و تحولات اقتصادی در اندیشه معظم‌له است.

رهبر انقلاب اسلامی ایران، نه تنها تحولات اقتصادی را در صدر اصلاحات کشور در سال‌های اخیر قرار داده‌اند، بلکه در سال جدید از تعبیر جهاد استفاده کردند که به نظر من این امر یک اتمام حجت برای همه‌ی مسئولین و آحاد جامعه است.

بعد دوم سال «جهاد اقتصادی»که بسیار اهمیت دارد، مردمی بودن آن و سهم توده‌ی مردم در این حرکت است؛ یعنی با این نام‌گذاری، رهبر معظم انقلاب شکل‌گیری اصلاحات اقتصادی را از یک موضوع دانشگاهی و نخبگی وارد فاز مردمی و به عنوان یک وظیفه‌ی عمومی ترسیم کردند.


حال اگر به اختصار بخواهیم این رویکرد را واکاوی کنیم، باید دقت در تعبیر به‌کار برده توسط ایشان داشته باشیم. عبارت «جهاد اقتصادی» به دلیل استفاده از واژه‌ی «جهاد» چندین بعد دارد که یک بعد آن بعد دینی و وظیفه‌محور آن برای هر ایرانی است.

بعد دوم که بسیار اهمیت دارد، مردمی بودن آن و سهم توده‌ی مردم در این حرکت است؛ یعنی با این نام‌گذاری، رهبر معظم انقلاب شکل‌گیری اصلاحات اقتصادی را از یک موضوع دانشگاهی و نخبگی وارد فاز مردمی و به عنوان یک وظیفه‌ی عمومی ترسیم کردند.

شرط اصلی موفقیت
بعد دیگر این نام‌گذاری نیز این مسئله است که وقتی یک امری به عنوان جهاد تلقی می‌شود، یعنی از وضعیت کنونی و ساختارهای معیوب کنونی با توجه به ظرفیت‌های موجود در جامعه‌ی ایرانی رضایت نداریم و سریعاً باید با تحول آن‌ها را اصلاح کنیم. خوشبختانه اجرای موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که شرط اصلی موفقیت در هر طرح اقتصادی خیزش و همراهی مردم است. مردم نشان دادند که با هر طرح اقتصادی که منجر به بهبود وضعیت اقتصادی عموم شود و جهت‌گیری‌های عدالت‌خواهی هم داشته باشد، موافق و همراه هستند، اگرچه در شرایط کنونی ممکن است سختی‌هایی را هم متحمل شوند.

من فکر می‌کنم که اعتماد به نفس سیاست‌گذاران اقتصادی کشور ما با اجرای این قانون چندین برابر شده و مردم هم نشان دادند که با این نوع طرح‌هایی که کل نظام و نخبگان کشور بر اجرای آن توافق دارند، به خوبی همراه می‌شوند. در سال جدید نیز همچون سایر سال‌های گذشته سخنان رهبر معظم انقلاب پشتوانه‌ی قاطعی برای همه‌ی مسئولین است که باید در این جهاد اقتصادی، برنامه‌ها و جایگاه خودشان را تبیین و مشخص کنند.




برچسب ها : جهاد اقتصادی  ,


      

از این به بعد هر از چندگاهی کاریکاتورهای زیبا و مفهومی را به نمایش میگذاریم.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : کاریکاتور  ,


      

 

رهبر معظم انقلاب انتخاب آیت‌الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان را انتخابی به‎جا و به‎حق خواندند و افزودند: ایشان از ابتدای انقلاب تا امروز در همه عرصه‌ها از جمله روحانیت ـ سیاست ـ مسائل جاری کشور ـ "حوزه و دانشگاه " و دیگر عرصه‌ها، شخصیت برجسته و بارزی بوده‌اند.

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : حوزه  ,


      

بسیاری از مردم دچار روزمرّگی هستند. برنام? زندگی روزان? آنان فقط خوردن و خوابیدن و ارضای غرایز است. بدتر از آن، سرگرم شدن به فیلم‌ها و موسیقی‌هایی که اگر حرام نباشد، دست‌کم بیهوده است. چند ساعت یک خانواده صرف دیدن یک فیلم می‌شود، اما به فکر خواندن نماز شب نیستند. برای شیعیان ننگ است که نماز شب نخوانند، اما متأسّفانه اهمیّت لازم به نوافل و نماز شب و ارتباط با خدای متعال داده نمی‌شود.

 

 

ادامه مطلب...


برچسب ها : حوزه  ,


      
   1   2      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ به ما هم سری بزنید