سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
نویسندگان
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :53
  • بازدید دیروز :90
  • کل بازدید :568535
  • تعداد کل یاد داشت ها : 204
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 10:49 ص

می‌گویند؛ شخصی مشغول شستن ماشین خود بود ولی برخلاف معمول، شستشوی ماشین را از پلاک آن شروع کرده بود. پرسیدند این چه کاری است؟ خب! مثل بقیه مردم و به روال عادی از بدنه آغاز کن، پلاک و شماره ماشین هم به‌موقع خود شسته می‌شود. طرف در پاسخ گفت؛ دفعه قبل ماشینم را به همین روال که شما می‌فرمایید شستم ولی، وقتی به شماره آن رسیدم، متوجه شدم که ماشین خودم نبوده!

در نگاه اول، شاید تصور شود که برداشت این یادداشت از نتیجه انتخابات اخیر، با واقعیت فاصله دارد ولی شواهدی که بیرون از قیل و قال برخی از جریانات سیاسی به آن اشاره خواهیم کرد، نشان می‌دهد هر سه نتیجه‌ای که یادداشت پیش‌روی از انتخابات پرشور و حماسی 24 خرداد ارائه می‌دهد، بی‌کم و کاست صحت داشته و با واقعیات همخوانی غیرقابل انکاری دارد. بخوانید؛

ادامه مطلب...



      

می‌گویند؛ شخصی مشغول شستن ماشین خود بود ولی برخلاف معمول، شستشوی ماشین را از پلاک آن شروع کرده بود. پرسیدند این چه کاری است؟ خب! مثل بقیه مردم و به روال عادی از بدنه آغاز کن، پلاک و شماره ماشین هم به‌موقع خود شسته می‌شود. طرف در پاسخ گفت؛ دفعه قبل ماشینم را به همین روال که شما می‌فرمایید شستم ولی، وقتی به شماره آن رسیدم، متوجه شدم که ماشین خودم نبوده!

در نگاه اول، شاید تصور شود که برداشت این یادداشت از نتیجه انتخابات اخیر، با واقعیت فاصله دارد ولی شواهدی که بیرون از قیل و قال برخی از جریانات سیاسی به آن اشاره خواهیم کرد، نشان می‌دهد هر سه نتیجه‌ای که یادداشت پیش‌روی از انتخابات پرشور و حماسی 24 خرداد ارائه می‌دهد، بی‌کم و کاست صحت داشته و با واقعیات همخوانی غیرقابل انکاری دارد. بخوانید؛

ادامه مطلب...



      

 
















      
کاریکاتور: نقشه‌های نقش برآب آمریکا در سوریه

 

 غرق شدن کشتی حامل سلاح برای تروریست‌های سوری در دریا

 




      

خبرنامه دانشجویان یاران: محمدرضا باقری //  " دلمان برای احمدی‌نژاد تنگ می‌شود" این اولین واکنش احمدی نژادی ها بعد از پایان 8 سال کار و تلاش محمود احمدی نژاد در منصب ریاست جمهوری است. اولین باری که این را شنیدم با خودم فکر کردم چه چیزی عوض شده که باید دلمان برای احمدی نژاد تنگ شود؟ راستش را بخواهید من و خیلی های دیگر مثل من، نزدیک چهار سال است دیگر یک مرد شبیه به او در ظاهر، و متفاوت در باطن را در مقام ریاست جمهوری  به رسمیت می شناسیم.

 
احمدی نژادی که اگر کسی از وی تعریف می کرد، چاپلوسان را از خود دور می کرد، امروز حلقه یک خود را از همین آدمهایی تشکیل داده که تا حدودی باعث و بانی افتادنش در این چاه ویل هستند.از مشایی و رحیمی تا بقایی والهام.
 
من سوم تیری نیستم، 27 خردادی ام. و با تمام توان چهار سال از دولت حمایت کردم و نوشتم. اما بعد از ماجرای مشایی، علقه محبتی ما با رییس جمهور پاره شد. او 4 سال برای ما رییس جمهور قانونی کشور بود به موجب قانون اساسی. نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم. و حالا جایش را به رییس جمهور قانونی بعدی می دهد.
 
دیروز وقتی اخبار همایش تجلیل از خادم بی‌ادعای ملت را می خواندم و عکسهایش را می دیدم، تأسف خوردم که احمدی نژاد و آن ظرفیت بی مثالش خرج کارها و رفتارهای مشایی شد و متأسفانه دولتی که انتظار می رفت کار را یکبار برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی تمام کند کارش به جایی رسید که مردم از بغض آن به نقطه مقابل آن رای دادند.
 
شاید آن روزی که سخنگوی وقت دولت –دکتر الهام- در توجیه کارهای اشتباه دولت هر کاری می کرد و هر چیزی می گفت، جلویش در می آمدیم و اجازه نمی دادیم که مسیر را کج کنند، امروز شاهد نبودیم همان آدم بیاید و بگوید احمدی نژاد با امام زمان رجعت می کند!
 
در عکس ها دور و بر احمدی نژاد را که نگاه می کردم یک مشت آدم دسته چندم و ورشکسته سیاسی – اعتقادی دورش را گرفته بودند. که هر کدام به تنهایی برای به زمین زدن یک لشکر کفایت می کردند چه برسد به احمدی نژاد.
 
دیروز هر چه با خود کردم نتوانستم دلم را رضا به شرکت در آن مراسم کذایی کنم، چرا که حالا دیگر "احمدی نژاد یعنی مشایی و مشایی یعنی احمدی نژاد". دلیلی ندارد دلم برای احمدی نژادی که به گفته رهبرم علناً خلاف شرع می کند و تذکرات پی در پی ایشان را ندیده می گیرد، غنج برود.
 
ما مراسم تقدیر از احمدی نژاد را همان چهار سال پیش برگزار کرده بودیم. حالا دیگر نه چشم امید مستضعفان به آقای احمدی نژاد است نه دلهای کوخ نشینان با او همراه. احمدی نژاد هر چه کاشته بود، در این چهار سال به آتش کشید. کارهای خوبی کرد که خب هر رییس جمهوری حتی آقای هاشمی رفسنجانی نیز از این دست کارها کم ندارند. بالاخره هدف هیچ دولتی سخت کردن زندگی برای مردم نبوده است.
 
اما آنچه وجه تمایز احمدی نژاد بود که مردم او را برگزیدند، دیگر وجود ندارد. او آمده بود منطقه ممنوعه را به هم بزند، اما بعد از آن یک "منطقه ممنوعه جدید" ایجاد کرد و در جواب انتقاد دلسوزان، آنها را حذف کرد و عده ای بادنجان دورقاب چین را گرد خود آورد و دیگر حتی نگذاشت صدای انتقادی به گوشش برسد.
 
حالا کار محمود احمدی نژاد به پایان رسیده و شاید از حالا به بعد دل عده ای که در این چهار سال از رانت ها و بهره ها و خدمات ویژه و محافل خصوصی با احمدی نژاد و مشایی بهره برده اند، برای او تنگ شود، اما ما چهار سال است دلمان برای احمدی نژاد انقلابی تنگ شده است.




      
وقتی باربی‌ام به دست من چادری شد

 

 به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، وبلاگ سه روش نوشت؛ دیروز وقتی خاطره‌ای رو درین باره می خوندم از تدبیر ساده اما موثر یک مادر خردمند و مومن غرق شعف شدم که چطور یک تهدید به نام باربی رو برای فرزند خودش تبدیل به یک فرصت کردند.

 
خاطره رو با هم بخونیم:
عروسک باربی رو وقتی کلاس سوم بودم شناختم...
دست و پاش 90درجه کج و راست میشد و انگشتای ظریفی داشت.. 
و این برای من که عاشق چیزهای کوچولو و ظریف (مث خونه کوچیک،ماشین کوچیک) بودم رویا بود...
خونه یکی از دخترهای افه ای فامیل بودیم
که برای آب کردن دل من ، کمد باربی هاشو بهم نشون داد...
 
 باباش وقتی سفرهای دریایی میرفت یکی از اینا رو براش می آورد... عید اون سال مامانم بعد از اصرار فراوان برام یکی از اونا رو با تمام وسایلش خرید.... اون سال من به تکلیف رسیده بودم و باربی من لباس درست و حسابی نداشت....مامانم قاطیِ بازی کردن من میشد و میگفت آخه اینکه اینطوری نمیتونه بره بیرون...
و براش یه شلوار و چادر نماز و یه چادر مشکی دوخت با مقنعه....
فکر میکنید چی شد؟
زانوهای باربی ام شکست....
 
چون با من نماز میخوند و من وقت تشهد برای اینکه روی دو زانو بشینه زانوهاشو تا ته خم میکردم...
 
و طبعا یک باربی آمریکایی عادتی به دو زانو چهار زانو نشستن نداره و اصلا خمی زانوهاش تا این حد طراحی نشده....
 
من بعد از اون 5 -6 تا باربی دیگه خریدم و همشون بعد از دو روز زانو نداشتند...
 
داشتم فک میکردم چقد تحت تاثیر این عروسک بودم؟
مامانم یه کاری کرد که من فک کنم بازیه
ناخناشو با هم کوتاه کردیم چون میرفت مدرسه
 
لاکاشو پاک کردیم...
موهاشو بافتیم
مث خودم چادر سرش کردم
 
و نماز جمعه هم میرفت...
مامانم خیلی ساده نذاشت من مث باربی بشم چون باربی مث من شد...




      

محمد سرشار: تاکنون جمهوری اسلامی ایران، تجربه برگزاری 11 انتخابات ریاست جمهوری را داشته که نخستین آنها در سال 1358 برگزار شده است. به جز دوره‌های دوم و سوم که به دلیل ترور دومین رییس‌‌جمهور ایران، در یک سال، یعنی سال 1360، برگزار شد؛ دیگر دوره‌های ریاست جمهوری در بازه‌های زمانی چهار ساله برگزار شده‌اند.

بیشترین میزان مشارکت در این دوره‌ها، مربوط به سال 1388 است که به عدد 85 درصد واجدان شرایط رسید. براساس میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، دوره یازدهم رتبه چهارم را به خود اختصاص می‌دهد:
 
1ـ 1388 ـ دوره دهم: 85 درصد
 
2ـ 1376 ـ دوره هفتم: 79.93 درصد
 
3ـ 1360 ـ دوره سوم: 74.26 درصد
 
4ـ 1392 ـ دوره یازدهم: 72.7 درصد
 
...
 
10ـ 1368 ـ دوره پنجم: 54.59 درصد
 
11ـ 1372 ـ دوره ششم: 50.66 درصد
 
از نظر درصد پیروزی منتخب انتخابات، آقای حسن روحانی با هفتاد و یک صدم درصد رأی بیش از حد نصاب لازم، کمترین درصد را در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص داده است.
 
1ـ اکبر هاشمی رفسنجانی (1368): 94.51 درصد
 
2ـ سید علی خامنه‌ای (1360): 94.41 درصد
 
3ـ محمدعلی رجایی (1360): 87.62 درصد
 
4ـ سید علی خامنه‌ای (1364): 85.71 درصد
 
...
 
10ـ محمود احمدی‌نژاد (1388): 62.62 درصد
 
11ـ حسن روحانی (1392): 50.71 درصد
 
از نظر میزان محبوبیت منتخب انتخابات میان کل واجدان شرایط رأی دادن، آقای حسن روحانی با اخذ اعتماد 36.87 درصد واجدان شرایط، آخرین رتبه‌های محبوب‌ترین رؤسای جمهور را به خود اختصاص می‌دهد. بیشترین میزان محبوبیت متعلق به آقای سید علی خامنه‌ای (1360) با 70.11 درصد و سپس آقایان محمد علی رجایی (1360) با 56.29 درصد، سید محمد خاتمی (1376) با 55.22 درصد و محمود احمدی‌نژاد (1388) با 53.23 درصد اعتماد کل واجدان شرایط رأی دادن است. کمترین میزان اعتماد نیز به آقای اکبر هاشمی رفسنجانی (1372) با 31.87 درصد باز می‌گردد.
 
1ـ سید علی خامنه‌ای (1360): 70.11 درصد
 
2ـ محمدعلی رجایی (1360): 56.29 درصد
 
3ـ سید محمد خاتمی (1376): 55.22 درصد
 
4ـ محمود احمدی‌نژاد (1388): 53.23 درصد
 
...
 
10ـ حسن روحانی (1392): 36.87 درصد
 
11ـ اکبر هاشمی رفسنجانی (1372): 31.87 درصد
 
با توجه به سنت کاهش میزان محبوبیت رؤسای جمهور ایران در دوره دوم انتخابات (به استتثنای آقای محمود احمدی‌نژاد)، به نظر می‌رسد انتخابات سال 1396، انتخابات دشواری برای آقای حسن روحانی برای حفظ برتری هفتاد و یک صدمی خود میان رأی‌دهندگان باشد.




      

 

نویسنده کتاب «سروش مغالطات» با بیان اینکه نباید به اظهارات تکراری سروش پاسخ تکراری بدهیم گفت: آماده‌ام در هر کجایی که آقای سروش مد نظر دارند مشروط به عمومی بودن جمع، با ایشان مناظره کنم.

 

 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود نبویان استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر سروش درباره قرآن، گفت: این اظهارات بی پایه واساس و تکراری است که به آنها پاسخ مستدل و منطقی ارائه شده است.
 
وی با بیان اینکه نباید به اظهارات تکراری سروش پاسخهای تکراری بدهیم، افزود: به ادعاهایی که آقای سروش درباره قرآن دارند، بارها و بارها پاسخ دادم و نیازی نیست که به اظهارات تکراری ایشان پاسخ تکراری بدهم.
 
نویسنده کتاب «سروش مغالطات» ضمن دعوت مجدد از سروش برای مناظره تاکید کرد: در همین موضوع قرآن آماده‌ام با آقای سروش در هر کجایی که ایشان مد نظر دارند و ممکن است، مشروط به اینکه در جمع عمومی باشد، مناظره کنم لذا بهتر است ایشان به جای مطرح کردن اظهارات تکراری به پای میز مناظره بیاید




      
<      1   2   3   4      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ به ما هم سری بزنید