روحانی:به کسانی که اتوبوسی و بی بلیط به دولت آمده?اند

،تعهدی ندارم،تقصیر خودشان است که بلیط ندارند!

روزی که روحانی در اولین نشست خبری خود از عدم جا‌به‌جایی مدیران به صورت اتوبوسی خبر داد بسیاری از مدیران احمدی‌نژاد به ماندن در مسئولیت خود امیدوار شدند ولی ظاهرا روحانی چندان به وعده خود عمل نکرد.

روح ان

 

حسن روحانی در این نشست تلویحا تغییرات در زمان دولت احمدی نژاد را اتوبوسی خواند و چنین شیوه ای در جا به جایی مدیران را رد کرد.


بدون شک انتصاب افراد مختلف در حیطه اختیارات رئیس جمهور یک حق غیرقابل انکار است؛ حقی که هم برای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش وجود داشت و هم برای حسن روحانی به عنوان رئیس دولت تدبیر و امید محفوظ است.

ولی مساله انتقاد از تغییرات گسترده در بدنه مدیریتی کشور، موضوعی بود که سال ها یکی از موارد همیشگی انتقاد از احمدی نژاد بوده و منتقدان، تغییرات در دولت های نهم و دهم را اتوبوسی می خواندند و رئیس دولت یازدهم نیز با اظهارنظر معروف خود نشان داد که نسبت به این نوع تغییرات منتقد بوده است.

اما با مستقر شدن دولت تدبیر و امید مشخص شد که ظاهرا به اعتقاد روحانی و یاران دولت وی بسیاری از مدیران فعلی «بدون بلیط» سوار اتوبوس انتصاب ها شده اند و وزرای دولت روحانی قصد دارند مدیران دیگری را جایگزین کند.

آیا بازهم مدیران اتوبوسی عوض می شوند؟

نگاهی به تعداد تغییرات در لایه دوم مدیران در دولت روحانی نشان می دهد که موج تغییراتی که تا سال گذشته نام «اتوبوسی» بر آن گذاشته می شد به دولت تدبیر و امید، نیز رسیده است.

تغییرات زیر در هر وزارتخانه و سازمان دولتی، در رده معاونان، مشاوران ارشد و شرکت های تابعه رخ داده است.