خبرگزاری فارس: جوانفکر: از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنم

جوانفکر: از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنم

مشاور رئیس‌جمهور سابق تصریح کرد راستش این روز‌ها که همه به شکایت از رئیس‌جمهور سابق تشویق و ترغیب می‌شوند،

من هم بر آن شده‌ام تا از احمدی‌نژاد به دستگاه قضایی شکایت کنم.

 

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، علی اکبر جوانفکر، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد طی متنی که روزنامه قانون آن را منتشر کرد به موضوعات مختلفی پرداخت که بخشی از آن در ادامه می‌آید:

 

* از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنم!

مشاور رئیس‌جمهور سابق تصریح کرد: راستش این روز‌ها که همه به شکایت از رئیس جمهور سابق تشویق و ترغیب می‌شوند، من هم انگیزه‌مند شده‌ام تا از آقای احمدی‌نژاد به دستگاه قضایی شکایت کنم زیرا در دوره‌ای که با کمترین فروش نفت نسبت به سال‌های قبل از سال 84، بیشترین درآمد برای کشور بوجود آمد، او نه خودش خورد و نه اجازه داد دیگران بخورند!، که اگر چنین کرده بود، امروز نه تنها به بی‌تدبیری و ندانم کاری و مخالفت با قانون متهم نمی‌شد بلکه او عقل کل بود و شاید هم بهترین!

 

* احمدی‌نژاد به دنبال همکاری با روحانی بود

جوانفکر افزود: رئیس جمهور محترم مستحضر هستند که بلافاصله پس از اعلام رای ایشان در انتخابات، به دستور آقای احمدی‌نژاد تمامی وزرای او و معاونان آن‌ها یک به یک به حضورشان رسیدند و گزارشی از وضعیت حوزه‌های تحت مسئولیت خود به ایشان ارائه کردند. دلیل آن هم روشن بود زیرا جهت‌گیری رئیس جمهور و همکارانش در دولت قبل، مبتنی بر همکاری صمیمانه با دولت جدید بود. آقای روحانی مستحضر هستند که در سال 84 جناب آقای خاتمی رئیس جمهور محترم وقت اجازه نداد که اعضای کابینه‌اش به ملاقات دکتر احمدی‌نژاد بیایند و به او گزارش کار بدهند.

 

* برگزاری مناظره روحانی با احمدی‌نژاد مهر تاییدی بر حقوق شهروندی خواهد بود

مناظره تلویزیونی آقایان روحانی و احمدی‌نژاد، به منزله اهتمامی مجدانه برای حرکت در مسیر اعتدال و عقلانیت و تنویر افکار عمومی خواهد بود و بر میزان پایبندی رئیس جمهور به حقوق شهروندی که این روز‌ها پیش نویس آن را به آراء عموم گذاشته شده است، نیز مهر تایید خواهد زد.

 

* احمدی‌نژاد نقد نکرد، مقایسه کرد

جوانفکر ادامه داد: در میان آن 50 میلیون نفر واجدان شرایط رای، بنده در زمره 32 میلیون نفری هستم که به دکتر روحانی رای ندادند اما به هر حال ایشان رئیس جمهور قانونی کشور هستند و احترام به رئیس‌جمهور نیز امری لازم برای همه شهروندان است، بماند که در دوره قبل بی‌حرمتی به رئیس جمهور برخوردار از پشتوانه 25 میلیون رای با سکوت دستگاه قضایی به حد اعلا رسید!

آقای روحانی در دوره چهار ساله ریاست جمهوری شان13 گزارش صد روزه دیگر باید به مردم ارائه کنند و در گزارش بعدی انتقادهای تخریب گرانه از دولت قبلی توجیه پذیر نخواهد بود.

ممکن است بگویند آنچه عوض دارد گله ندارد، دولت قبل رویکردی نقادانه نسبت به دولت‌های پیش از خود داشت و اکنون نوبت رئیس‌جمهور جدید است که دولت پیش از خود را مورد نقد قرار دهد. باید توجه داشت که آقای احمدی‌نژاد هیچگاه در صدد نقد دولت‌های قبل برنیامد بلکه فقط به مقایسه عملکرد دولتش با دولت‌های قبل پرداخت. مردم از دکتر روحانی گزارش کار می‌خواهند و این امر مستلزم ارائه عدد و رقم از کارهای انجام شده است.

اینکه از دولت قبل برخی تعهدات و بدهی‌ها برای دولت جدید برجای مانده است، امر مذمومی‌نیست و نشان می‌دهد که دولت قبل بسیار بیشتر از ظرفیت‌هایش برای کشور کار کرده و درآمد‌هایش را در زیرساخت‌ها و فعالیت‌های عمرانی به کار گرفته است و کارهای ناتمامی‌هم باقی مانده است که اتمام آن‌ها، هم خدمت به مردم است و باعث پیشرفت کشور می‌شود و هم امتیازهای مندرج در کارنامه عملکردی دولت یازدهم را افزایش خواهد داد.

 

* ظریف مدیون شجاعت احمدی‌نژاد است

جوانفکر مدعی شد: طبق آخرین گزارشی که آقای یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی‌منتشر کرد، از روزی که آقای روحانی به کرسی ریاست جمهوری رسیدند، فعالیت‌ها در نیروگاه نطنز و رآکتور آب سنگین اراک متوقف شده است.

معنی آن این است که رویکرد دولت یازدهم بر توقف روند استفاده ملت ایران از حقوق هسته‌ای خود متمرکز بوده است و این در حالی است که آقای احمدی‌نژاد در سال 84 قفل‌هایی را که در دوره دکتر روحانی به عنوان طرف ایرانی مذاکره با 1+5 بر مراکز هسته‌ای ایران زده شده بود، باز کرد.

او صدای مردم مبنی بر اینکه «انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست» را شنید و به خواست آنان جامه عمل پوشاند و نتیجه‌اش دستیابی به اورانیوم غنی شده 5/3 و 5 درصد و سپس 20 درصد و چرخش قریب 20 هزار سانتریفیوژ در مراکز تحقیقاتی انرژی هسته‌ای بود و امروز جناب آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه، دستاوردهای دولت قبل را برای مذاکره روی میز 1+5 گذاشته است که اگر شجاعت و تصمیم به جای دولت نهم و دهم نبود، دست‌های ایران در مذاکرات خالی می‌ماند.