بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت طی بیانیه‌ای اعلام کرد میلی‌منفرد

هیچ تناسبی با شعارهای روحانی ندارد و وی یکی از امضاکنندگان بیانیه حمایت

از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات در سال 88 است.

منفرد

بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت پیرامون معرفی شدن میلی منفرد به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم، بیانیه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: وجود بیش از 4 میلیون دانشجوی جوان و پر انرژی که همگی از نخبگان این کشور بزرگ به شمار می‌آیند، وزارت علوم را به یکی از مهمترین وزارتخانه‌های راهبردی و آینده ساز کشور تبدیل کرده است.

بسیج اساتید دانشگاه علم صنعت تاکید کرد: پیشنهاد فردی با سابقه بسیار روشن در حمایت از جریان‌های فتنه‌گر برای تصدی این وزارتخانه مهم جامعه دانشگاهیان کشور را شوکه کرد. این فرد هیچ تناسخی با شعارهای مطرح شده از سوی ریاست محترم جمهوری ندارند. به نظر می‌رسد فشار افراطیون اصلاح طلب باعث اصلی این پیشنهاد عجیب بوده است.

اساتید دانشگاه علم و صنعت خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به هر حال در صورت رای اعتماد شما نمایندگان محترم به وزیر پیشنهادی علوم بدون شک باید منتظر بازگشت روند غیر علمی و سیاست زدگی و ضد فرهنگی حاکم بر دانشگاه‌ها در دوران اصلاحات باشیم.

«نمایندگان مجلس لطفا نگرانی ما را از بازگشت به روند دوران اصلاحات در وزارت علوم بسیار جدی بگیرید».

در ادامه بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت آمده است: در این دوران دشمن برای منحرف کردن دانشگاه‌ها از مسیر اعتلای علمی و پژوهشی کشور و به حاشیه راندن این نیروی عظیم سازنده، برنامه‌ریزی و هزینه‌های هنگفت خرج کرد.

این تشکل دانشگاهی با اشاره به تلاش دشمن برای خارج کردن دانشگاه‌ها از مسیر رشد و تعالی در دوران اصلاحات، خاطرنشان کرد: چنین اقداماتی باعث رواج بی‌انگیزگی علمی بین دانشجویان شد و دانشجویان را به صرف انرژی در غیر مسیرهای علمی در دانشگاه متمایل کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: استخدام اساتید کم تخصص و بی‌تعهد در دوران اصلاحات و ترویج سکولاریسم و ترغیب دانشجویان نخبه به مهاجرت به خارج از کشور توسط این اساتید در محیط های علمی یکی دیگر از اقدامات دوران اصلاحات بود که تا سالیان دراز برای نظام مشکل ساز بوده و خواهد بود.

بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت در ادامه بیانیه خود پیرامون وضعیت دانشگاه‌های کشور در دوران اصلاحات، گفت: استخدام اساتید کم تخصص و بی‌تعهد و توصیه نامه‌ای در دوران اصلاحات کلید می‌خورد. اساتیدی که در پرونده استخدامی آنها تنها یک نامه از وزیر علوم وقت به ریاست دانشگاه وقت دیده می‌شود.

«برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی (حتی به مقاصد خارج از کشور تحت نام گردش علمی) و با قراردادن تعمدانه یک پسر و یک دختر در کنار هم در مسیر سفر و از این قبیل مظاهر فسادی که در شأن محیط دانشجوئی نبود به کرات و فراوان در دوران اصلاحات انجام شد».

در ادامه بیانیه آمده است: عدم نظارت به نشریات متعدد دانشجویی که ظاهرا توسط دانشجویان و در واقع از بیرون از دانشگاه‌ها تغذیه می‌شدند. این نشریات وظیفه رواج مظاهر غیر اخلاقی و سست نمودن اعتقادات دانشجویی را با تمسخر آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی، بر عهده داشتند.

دادن مجوز فعالیت به تشکل‌های متعدد به ظاهر دانشجویی ولی در عمل هدایت شده از طریق خانه‌های تیمی مختلط خارج از دانشگاه نمونه کار دیگری از فعالیت اصلاح‌طلبان در دوران فعالیتشان در وزارت علوم بود که بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت بدان اشاره کرد و گفت: چنین اقدامی تا سال‌ها بعد از دوران اصلاحات برای نظام هزینه و برای دشمنان سوژه ایجاد می‌کرد.

این تشکل دانشگاهی در ادامه بیانیه خود به نمونه‌های دیگری از فعالیت‌های تنش‌زا مسئولان دوم ‌خردادی در دولت اصلاحات اشاره کرد و نوشت: جلوگیری از تدفین شهدای گمنام توسط وزیر علوم دوره اول اصلاحات که خوشبختانه در 8 سال گذشته این اشتباه بزرگ جبران شد، همچنین توهین علنی به مقدسات دین مبین، مقام معظم رهبری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در نشریات دانشجوئی و مجالس سخنرانی در همین دوران اصلاحات به شدت رایج شد.

در ادامه بیانیه آمده است: نظریه فشار از پائین و چانه زنی از بالا در دوران اصلاحات نقش زیادی در تغییر ساحت مقدس دانشگاه‌ها از یک محیط علمی به یک محیط سیاست زده که هر روز شاهد اعتراضات دانشجویی به بهانه‌های مختلف بود، داشت.

«نمایندگان مجلس لطفا به وظیفه ای که در برابر این ملت بزرگ دارید عمل کرده و وزارت علوم را از نابودی نجات دهید».

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: امام خامنه‌ای بارها فرمودند که من از کسانی که با القای شبهه تقلب مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند نمی‌گذرم. آیا دیدن نام وزیر پیشنهادی علوم در لیست‌های متعدد حمایت از فتنه‌گران و حضور در تحصن‌های مختلف دانشگاهی در فتنه 88 کافی نیست که حجت شرعی را برای شما در رای عدم اعتماد به وی تمام کند؟

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر پیشنهادی علوم طی نامه‌ای که به امضای تعدادی از همکاران ما رسیده بود به عنوان وزیر به ریاست محترم جمهوری پیشنهاد شدند. نگاهی به لیست امضاء کنندگان آن نامه نشان می‌دهد که اکثر حامیان وی جزو مؤیدین و فعالان فتنه 88 بوده‌اند.

بسیج اساتید دانشگاه علم صنعت در ادامه بیانیه خود اشاره‌ای به سخنان رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌های کشور داشت و تاکید کرد: رهبری در این دیدار فرمودند که هیچ مانعی نباید رشد علمی چند سال اخیر کشور را متوقف کند.

این تشکل دانشگاهی نکات دیگری از سخنان رهبری پیرامون دانشگاه‌ها را عنوان کرد و گفت: از دیگر نکاتی که رهبری بدان اشاره کردند، اصرار بر نوآوری علمی در دانشگاه‌ها بود. گروهی مایلند مسائل صنفی دانشگاه‌ها هم به سمت مسائل سیاسی سوق پیدا کند.

در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علم‌وصنعت آمده است: نکته دیگری که رهبری عنوان کردند،این بود که برای دانشگاه‌ها خوب نیست که تحت تاثیر جریان‌های سیاسی قرار گیرند.

در ادامه بیانیه خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: آیا از این فرمایشات که در آستانه رای مجلس به وزاری پیشنهادی بیان شدند نمی‌توان نگرانی مقام معظم رهبری را از رای اعتماد مجلس به فتنه‌گران و بازگشت دانشگاه به دوران اصلاحات را نتیجه گرفت.

«برای ما جای بسی تاسف است که باید برای اثبات عدم لیاقت فردی برای تصدی مهمترین وزارتخانه کشور، به شما نامه بنویسیم که بارها و بارها با اصل و کلیت نظام به ستیز برخواسته است».

بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: میلی‌منفرد یکی از امضاء کنندگان بیانیه حمایت از جریان فتنه و القای تقلب و مهندسی انتخابات در سال 88 بوده است.  قرار گرفتن نام وی در کنار اسامی افرادی چون محسن آرمین، محمد رضا خاتمی، خانیکی، سازگارنژاد و فائزه هاشمی برای اتمام حجت و اثبات عدم لیاقت وی برای تصدی این مقام مهم کفایت می‌کند.

این تشکل دانشگاهی با امانت خواندن دانشجویان در دست مسئولان امر، تصریح کرد: مسئولان امر شرعا و قانونا موظفند طبق آنچه قانون و نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف از آنان خواسته‌اند در راستای تربیت علمی و اخلاقی جوانان عزیز این مملکت بکوشند.

در پایان بیانیه بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت آمده است: نمایندگان مجلس خاطر نجات وزارت علوم و انجام وظیفه خود در برابر این ملت بزرگ به  وزیر علوم پیشنهادی رای ندهید. این برای خود آقای روحانی نیز بهتر است، چرا که در یک بستر آرام سیاسی می‌توان انتظار تحولات اقتصادی شگرف و خلق حماسه اقتصادی را داشت.