آیت‌الله مصباح یزدی از زبان آیت‌الله حاج‌شیخ عباس قوچانی،‌ می‌گفتند که عالم و عارف فقید مرحوم آیت الله العظمی بهجت در سن جوانی که حتی محاسنی نداشت، به کمالات رسید و دارای موت اختیاری بود.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقا تهرانی در دومین مراسم یادبود حضرت آیت الله بهجت که در مدرسه علمیه حقانی قم برگزار شد، با اشاره به جامع بودن دین مبین اسلام، اظهار داشت، اسلام مکتبی جامع است که باید همه ابعاد آن‌را در نظر گرفت و اگر تنها به یک بعد آن توجه شود و از دیگر ابعاد غفلت گردد، امری اشتباه است.
وی، عالم فقید حضرت آیت الله بهجت را یکی از بهترین بندگان خداوند دانسته و افزود: شخصیت این عالم ربانی دارای ابعاد گوناگونی بود و عالمی وارسته‌ای بودند، بنده نیز در حال حاضر مشغول تهیه مطلبی هستیم که شخصیت این عالم فقید را از ابعاد مختلف بررسی نماییم.
این استاد حوزه در ادامه سخنان خود به دوران طلبگی و شاگردی‌ در محضر حضرت آیت الله بهجت اشاره کرد و با بیان خاطره‌ای از این عالم فقید، گفت‌: بنده شخصا از آیت الله مصباح‌یزدی شنیدم که ایشان از زبان آیت الله شیخ عباس قوچانی، وصی آیت الله العظمی قاضی می‌گفتند که آقای بهجت عالمی وارسته بودند و در سن جوانی که هنوز محاسن نداشتند به کمالات رسید و دارای موت اختیاری بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر الگوگیری طلاب از بزرگان مخصوصا حضرت آیت الله بهجت، ابراز داشت: ایشان دارای درجه والایی از کمال بودند و به راحتی می‌توانستند از برخی مسائل آگاه شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با بیان این مطلب که من هرچه دارم از حضرت آیت‌الله بهجت است، ادامه داد: ایشان توصیه می‌کردند مبلغین در سفرهای تبلیغی همسران خود را همراه ببرند، من از آن زمان تاکنون به دستور معظم‌له در هر سفری که مقدور باشد، همسرم را نیز با خود می‌برم.
وی تصریح کرد: امروز طلاب باید وظیفه‌شناس باشند و وظایف خود را بدون افراط و تفریط انجام دهند؛ یعنی هم درس بخوانند و هم به خانواده خود توجه داشته باشند.




برچسب ها : حوزه  ,