کسانی که فکر می کنند بدون مراجعه به روحانی از طریق رفتن به مسجد جمکران و گفتن برخی اذکار و اوراد و دم زدن از امام زمان (عج) به جایی می‌رسند، اینها با نظام قرآن و اهل بیت‌(ع) بیگانه‌اند

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران درمراسم سالروز بزرگداشت آیت الله کوه‌کمره‌ای در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم، اظهار داشت: آیت الله کوه‌کمره‌ای فقیه و مجتهدی جامع الشرایط بودند که شاگردان فراوانی را در آسمان فقه و فقاهت تربیت کرد که هرکدام شجره طیبه شدند و باقیات و صالحات برای ایشان هستند.

وی افزود: مدرسه‌ای که ایشان از خود به یاد گار گذاشته است، به منزله یک کارخانه طلبه سازی محسوب می شود که هرساله میوه ها را به جهان اسلام برای هدایت و راهنمایی مردم گسیل می دارد .

*اذکار و اوراد بی‌تاثیر!

 امام جمعه تهران با اشاره به ادعاهای کاذب برخی از افراد در سطح جامعه گفت: کسانی که فکر می کنند بدون مراجعه به روحانی از طریق رفتن به مسجد جمکران و گفتن برخی اذکار و اوراد ودم زدن از امام زمان (عج) به جایی می‌رسند، اینها از نظام قرآن و اهل بیت‌(ع) بیگانه هستند

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: انسان بدون مراجعه به علما نمی تواند راه صحیح را برود؛ خدای متعال برای هدایت و رشد بندگانش در قرآن آدرس تکامل را نشان داد و آن مراجعه به پیامبر‌(ص) و اهل بیت‌(ع) و علما می باشد .

امام جمعه موقت تهران افزود: فرق زیادی است بین انسانی که اصلا قرآن نمی داند و بین کسانی که در راه قرآن و حدیث زندگی خود را با این دو گوهر گرانبها مانوس نموده‌اند .

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خصوص جایگاه علما و روحانیون با اشاره به آیات قرآن و روایات، اظهار داشتند: عالمی که ظلمت‌ها، غفلت‌ها، جاهلیت‌ها و نسیان‌ها که انسان را از خدا دور می کند از خود بزداید، چشم دل باز کرده و به هدایت مردم در جامعه مشغول می شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: راه نجات انسانها از غفلت، نسیان، تکبر، خودبینی، اخلاص در عبادت و توجه به خدا است، اگر خدای متعال را در همه کارهایمان در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم یک انسان موفق هستیم .

*اساتید از تکبر دوری کنند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: تربیت شاگرد صالح و با ایمان زمانی صورت می گیرد که اساتید از خودبینی و تکبر دور باشند تا شاگرد بتواند به جنگ نسیان و جهالت روشنفکری در جهان امروزی برود .

وی افزود: مدارس علمیه باید در تربیت طلاب صالح برای هدایت جامعه هرچه بیشتر اهتمام داشته باشد، چرا که انتظار جامعه امروز  از حوزه بیش از پیش است.




برچسب ها : حوزه  ,